„Синият кон“ на Кирил Бачков

08/01/2010 at 12:29:38 pm (Art, Крадени)

Публикувам линк, защото не искам да копирам текста. Прочетете го и си спомнете за всички сладоледи Делта на морето
http://bgstories.athost.net/right/arhiv/kbachkov/siniatkon.htm

А това намерих преди години в страничка от вестник „Пенсионери“. Не знам кой беше авторът, а и няма да мога да цитирам текста дословно, но се надявам, ако го види, да не се чувства ощетен.

„Гледах през прозореца зимната виелица и си мислех за поредния „изненадващ сняг“. Навън всичко беше покрито със сиво-белия мъгливо-снежен декор и вятърът превръщаше всяка снежинка в малко ледено куршумче.
Тогава го видях до кофите. Ровеше из човешкия боклук, търсейки нещо за препитание. Стана ми изключително жално за този несретник в зимния студ и си спомних за старото си палто, което би вършило доста повече работа на него, от колкото върши на мен. Извадих палтото от гардероба и забързах към контейнера на ВОЛФ. Човекът беше на неопределена възраст над 40-те, с потъмнели очи и посинели пръсти. Носеше старо овехтяло сако, а в ръка държеше стара огъната щека, с която ровеше в боклука. Подадох му палтото и го поканих да пием по ракия, поне докато отмине виелицата. Той решително отказа, но взе дрехата. Аз постоях смутен миг, два и се прибрах вкъщи. Загледах се отново през прозореца в отдалечаващия се силует докато той изчезна зад близкия блок. Постоях още, мислейки си за топлия дъх по студеното стъкло и човешката нищета, когато отново го видях. Връщаше се забързан, спря до контейнера и започна да се оглежда. Зачудих се каква ли е причината и излязох на балкона, за да попитам. Той ме видя и ми помаха да сляза. Слязох. Човекът държеше в ръка златното кръстче на жена ми, заедно със синджирчето.
Каза само: „Намерих го в джоба“.
Не  знаех какво да кажа или направя, а той просто остави бижуто в ръката ми, затвори шепата ми в юмрук и си тръгна. След малко успях само да извикам „Благодаря!“, а той просто помаха.“

Вашият коментар

