Чубрица = Savory

30/01/2010 at 23:02:04 pm (Общи) (, )

„Е сега разбрах защо толкова са търсили по-пряк път до Индия! Ти го пращаш за чубрица, то се връща с мащерка и разправя – не се разбрах с индийците!“
Малко така се чувствах и аз. Стоя пред щанда с подправките (а те – доксан-докуз) и се чудя как беше чубрица на английски. Всичките подправки запечатани, за да не изветряват и аз мисля.. basil ще е.. босилек сигурно, oregano – риган, ама thyme какво е…
Накрая взех едни Mixed herbs, в които имаше босилек и още нещо и си казах – ще правя кюфтета с босилек.  Нещото беше marjoram, което се оказа че  и на български е майоран?!! и така.

В последствие намерих тези 2 сайта и се надявам да оцените колко са важни и смислени:

http://www.mandja.com/index.php?Itemid=44&id=32&option=com_content&task=view


http://www.uni-graz.at/~katzer/engl/

Тук намерих всички подправки, които успяха да ми хрумнат, на всякакви езици. Най-ми хареса, че има информацията и на латински, така че ако намеря билкарна – вероятно бих могъл да се разбера… За който е по-хитър от мен – да вземе подправки от вкъщи и може и семена и да сади в саксии. Бабите и интернет знаят как се отглеждат.

Вашият коментар

