Некролози

29/07/2010 at 10:53:31 am (Общи) ()

Чувал съм, че явлението „Некролог“ е строго запазено за нашата си държавица. Не съм и търсил много информация по въпроса, но за 1 година престой на Острова – не съм видял такива, така че ще го приема на доверие.
Само че снощи си мислех за нещо – за мъртвите интернет акаунти. Взимам за пример себе си – в интернет пребивавам от има няма 10-тина година, може и повече и имам акаунти къде ли не, регистрации, информация по форуми, блогове, социални мрежи и не знам си още какво. Някои от тях вече не съществуват, други се разрастват и със сигурност съм забравил за съществуването на поне 1/3 от всичките. Въпросът ми е – какво става с тези неща, когато човек умре? Преди няколко месеца разбрах, че мой любим акордеонист, записващ в Youtube е изчезнал в Бермудския триъгълник. Човекът бил изчезнал 1 година след като аз го бях subsribe-нал и ми стана много… грозно и тъжно… Никога не съм разменял една дума с него, но фактът, че повече няма да качи клипче и че след едно, две поколения някой ще казва „Дядо ми свиреше на акордеон, но сега никой не знае какво да го прави“…
И се замислих за Facebook некролози. И без това голяма част от интернет потребителите кибичат там, да не говорим, че е безплатен, винаги има достъп до него, винаги е точен, можеш да смениш снимката на човека когато пожелаеш, можеш да го отвориш отвсякъде, сигурен си, че кабърчетата няма да отхвърчат, сигурен си, че мраморната плоча няма да се разпадне и че гробът няма да бъде преровен… И какво ли не още… Само ще трябва да се добави статус „мъртъв“ и всичко е точно. 100% съм сигурен, че ще отчита по-голям трафик и посещаемост от колкото един нормален парцел в гробищата. Няма да е нужно да събираме цялата рода от всички краища – само променяме състоянието на профила…
Как мислите? Дали след 2 поколения, внуците на нас – що годе първото масово интернет поколение – ще слагат отметка на „40 дни за дядо“ или „днес се навършват 3 години, нека почетем …“ ?

9 Коментари

  1. x said,

    Това е много добра идея 😀

  2. khagan said,

    Да идеята и на мен ми допада. Би трябвало някак си / и аз не знам как/ когато човек си отиде по някакъв начин да се показва това или поне да се заличава от сайтовете. Кой днае на колко жени съм пращал любовни послания, а те си лежат спокойно под някоя върба или ми се надсмиват отгоре. Тази тема ме развълнува. Няма да забравя на майка ми бяха й изпратили писмо непремнно да отиде при джипито си на преглед, защото в противен случай ще следва глоба. А майка ми бе починала повече от година преди това. Поне в интернета трябва да има по-добра комуникация. Направи един сайт за мъртвите. И в него ще се ровичкат. Бъди сигурен.

  3. Eneya said,

    Аз си представих колко неловко ще е моментът с „like“ бутона. 🙂
    Сещам се за книга, която дискутира тази тема, макар и непряко, казва се „Идору“,, ако не си я чел, искрено я препоръчвам.

  4. wakeop said,

    Хах… и аз се сетих за like бутона 🙂

    Обаче идеята иначе не е никак лоша. Дори съм я чувала от още няколко души независимо, което значи, че сигурно ще се натруп акритична маса ползватели.

    А и защо не.
    Докато има поне един, който си спомня някакви истории за мъртвия, той по някакъв начин живее… Всички хора имат поне по един близък или роднина, за който биха си спомняли и виртуално с удоволствие 🙂

  5. altair said,

    оказа се, че вече са помислили за профилите на починалите хора… виж линка под тази публикация:

    http://hepatitis-minded.blogspot.com/2010/01/blog-post_15.html

  6. Хаотичен said,

    Кой е изчезнал в Бермудския? Хайек ли?

  7. Румена said,

    Имаше един филм с Робин Уилямс по подобна тема – The Final Cut (http://www.imdb.com/title/tt0364343/).
    Идеята беше, че хората си имат импланти, които записват всичко, което им се случва, и след смъртта им хора, наречени „монтажисти“ правят нещо като The Best Of – филм за живота на човека, с откъси от раждане, рождени дни и други емоционални моменти.. филмчето се прожектира в деня на погребението и общо взето целта е хората да запомнят човека такъв.

  8. Boshnakova said,

    виртуален свят за мъртвите… и ако с това не се постигне вечност и безсмъртие!?

  9. Георги Фурнаджиев said,

    Съжалявам за късното включване. По повод акаунтите на поминали хора преди време в Дневник излезе статия за тези от Facebook
    http://www.dnevnik.bg/tehnologii/2009/10/28/806107_facebook_pravi_onlain_grobishte/

    За некролозите – http://pl.wikipedia.org/wiki/Nekrolog
    Това е от полската Уикипедия. Във вариант на някой от езиците ми се стори, че прочетох, че снимката е от Краков. Във всеки случай некролозите не са на български 😉

Вашият коментар

