Админски неволи

07/10/2017 at 13:41:25 pm (Общи)

Компютърът на баща ми отказа (евалата му на този човек – купих му го и му го инсталирах 2010 година като само периодично съм го изчиствал и му сложих още RAM и никога не е преинсталиран).

Та, зарежда XP-то (абе, вие превключвате ли латиница и кирилица, за да изпишете латински букви? Аз си го правя по навик…).

Та, зарежда XP-то и син екран и директен рестарт – не може да се види какво му е.

Нося го вкъщи, свалям диска и го закачам на моя компютър с Win 10: системният partition на XP-то не се вижда, другият си е видим. Естествено не съм reroute-нал desktop-a някъде към несистемния partition и всичките му снимки, музички, документи и т.н. ги няма, защото са познайте къде – Desktop. Вметка – на бащиния компютър му отказа CD-то наскоро, та няма и дискче откъде да заредиш и се наложи да изскубя моето CD и да му го прикача.

Опитвам да достъпя неработещия partition – няма никого – то Ubuntu, то Hiren’s, то опити за chkdsk, то HDD repair инструменти, то GetDataBack – няма го този partition – всяко едно адресиране към него води до блокаж на приложението, което го достъпва.

Дедов.

Обаче… по някаква причина, реших да разместя кабелите на моя си компютър, да не би нещо да не се разбира с моите хардове (естествено не зная коя SATA е 10-ката, ама то Master-Slave IDE навиците си остават… дори за jumper се огледах).

Стартирам и какво да видя – XP-то тръгва да зарежда (явно съм изключил 10-ката вместо storage-a) и не само, че зарежда, ами си прави самО chkdsk, поправя си грешки, прегледа ми и storage диска и ТРЪГНА!
Гадното копеле зареди на моето дъно и заработи – имаше строшени индекси и още нещо, не помня какво в 2-3 през нощта, ама на моето дъно светна XP екранчето с профилите…

Викам си „Ей, че съм haX0r, бе, машина, голяма, велика админска, нечувано нещо направих…“. Освен това обяснявам на мацката ми през цялото време: „То тука, сега, ще поправи единия диск, ще поправи другия, ще даде рипорти след всеки и като тръгне да стартира – ще забие. Ето, ето, ей сега ще забие…“. Много се смя момичето на физиономията ми…

Вадя XP-то и го втиквам обратно в бащиния компютър със самодоволното изражение: „няма какво да ми се опре“.

Дедов.

Safe Mode забива на Mup.sys, Last known good configuration забива на черен екран, а „Пускай нормално“ забива още като го натиснеш…

Мислѝх, мислѝх, закачих татьовия диск като storage на моя комп направих, бекъп на всичко, изтрих назидателно pagefyle.sys, па си легнах. Мацката ме изостави още като разбра, че тази нощ положението със сигурност ще е „дедов“.

Всичкото това се случва в четвъртък. Снощи пих и тази сутрин ставам с твърдото намерение да му разказвам играта. Хващам да записвам XP от image, за да се пробвам с repair. То и там една епопея – диск не бях записвал от години… Хайде разскубвай CD-та, търси диск, търси Nero, изпусни работещото CD, карайки отвътре да се чуят звуци като от строшен кардан и котките да се укрият навсякъде… Епопея… Изписука Nero-то, халал, записа се (то после дало грешка, че опитът бил неуспешен, ама кой да ти обърне внимание и нямаше нищо общо с изпускането!).

Слагам новозаписания диск да Repair-вам и го чакам да зарежда. На петата минута каза, че някакъв файл бил преебан и изобщо да забравя.

Запалих цигара, зачудих се на кармата си… И на глупостта си… И изобщо кой ме прокле преди 15 години да се занимавам с компютри, вместо да си ритам топка и да ходя в Биад…

Изпуших си, казах си: „Така и така нищо не става от мен, я поне да видя неговото CD ще тръгне ли на моя комп…“. Закачих го – тръгна. Свири, пее, разкош! Поне едно нещо да е като хората.

След този небивал напредък реших да отворя татьовия BIOS – нали съм haX0r, може ли такъв грандиозен проблем да мине без BIOS. Гледам – вътре всичко наред – BIOS отпреди 7 години, какво да му е – boot-ва си първо от CD, разпознава си всичко, на диска SATA разпознаването си е нагласено… Дори и thermal контролът си беше пуснат. Всичко друго на Auto… То не че имаше и кой знае какво…

Чеша се вече с отверката по главата, ще презаписвам XP-то и да го преинсталирам или repair-вам, ама ме е яд, защото от тоя Repair добро рядко съм виждал, а да преинсталирам ОС, което тръгна на ДРУГО дъно… Гадно ми е някакси… И в пристъп на мъдрост възвърнах default-ските BIOS-ки настройки. Да му е гадно.

И това зареди! Вярно, не разпозна безжичната клавиатура и чуждата USB мишка, но зареди! Хайде рови за PS/2 клавиатура – всичко си работи… Гася, закачам обратно видео картата (бях изскубнал всичко възможно из вътре).
Викам си: я да бъда нагъл и да сменя безжичния dongle (имам два еднакви и бях убеден, че съм ги разменил) и безжичните устройства заработиха както и видео картата… Можеше и без PS/2 клавиатура да се мине, ама нищо.

Та така… Сега ще пуша още една цигара и ще пробвам да го затворя без да го повредя. Чудя се и това XP да го клонирам на някаква виртуална машина, че си го заслужава…

Ще ъпдейтна имало ли е ефект „кутия“.

Вашият коментар

